CONVERSE - ALL STAR.

Publikované 16.05.2019 v sekcii Obuv
CONVERSE - ALL STAR.


Táto americká značka je pevne zapísaná
do histórie obuvi. Jej popularita neupadá, práve naopak. Vznikla v roku 1908, čo je už viac ako sto rokov do minulosti. Za jej vznikom stál sympatický fúzatý chlapík Marquis Mills Converse. Ten začal podnikať až vo svojich 47 rokoch. Converse Rubber Shoe Company bola teda na svete a už zo začiatku sa venovala výrobe kvalitnej gumenej obuvi a naše obľúbené conversy boli pôvodne gumáky do dažďa.

 

staré converse

 

V roku 1915 pridali do svojej ponuky špeciálnu tenisovú obuv. O dva roky neskôr sa rozhodli začať obúvať aj basketbalistov a vytvorili ich celosvetovo známe Converse All-Star tenisky. Práve tie sú extrémne populárne dodnes a zároveň najpredávanejšie basketbalové tenisky na svete, aj napriek tomu, že v dnešnej dobe ich už na nohách basketbalistom skoro ani nevidíme. Ich patrónom sa stal vtedajší profesionálny basketbalista a predajca Chuck Taylor. V roku 1932 sa jeho podpis objavil aj na nášivke na boku topánky. Chuck bol pevnou súčasťou značky až do svojej smrti v roku 1969.

Taylor bol vo veľkej miere zodpovedný za popularitu topánok v basketbalovom svete, na základe čoho ho aj spoločnosť odmenila neobmendzeným účtom, ale jeho trénerské rady neboli vždy najlepšie.
“Moja najväčšia spomienka na Chucka - pravdepodobne z roku 1961 alebo 1962 - je to, čo povedal trénerovi Deanovi Smithovi, že by nám robil špeciálne vyvážené topánky vo farbe Carolina blue. Myšlienkou bolo, že by sme na cvičenie nosili tie špeciálne topánky a počas hier by sme skákali vyššie a bežali rýchlejšie. Skúsili sme to s nimi na jeden téning, no všetci sme si natiahli stehenný sval.” povedal Larry Brown, bývalý hráč University of North Carolina.

baskettball converse


Edícia Converse Chuck II je od roku 1917 prvým skutočným pokusom pozmeniť a svojim spôsobom posunúť značku ďalej. V roku 1990, keď sa značka snažila presadiť topánky, ktoré sú viac pohodlné a majú menej nezrovnalostí v dizajne, zaplavila ich vlna kritík od skalných fanúšikov. “Vynechali “nedostatky” na gumenom páse, ktorý lemuje topánku.” uvádza Washington Post. Spoločnosť sa teda vrátila naspäť k starému a mierne nedokonalému dizajnu.

 

Značka Converse nechcela vyrábať punkové topánky. “Vždy sme o sebe hovorili ako o firme, ktorá sa zaoberá športovou obuvou.” povedal John O’Neil, ktorý dohliadal na marketing spoločnosti v rokoch 1983 - 1997. “Chceli sme vyrábať topánky, ktoré sú zdravé a užitočné.” - spoločnosť až do roku 2012 o sebe hovorila ako o firme, vyrábajúcej vyslovene len basketbalovú obuv.
V roku 2011 sa konečne spoločnosť chopila jej úlohy aj na hudobnej scéne a vysputila na svetlo sveta štúdio Rubber Tracks - kde kapely môžu nahrávať zadarmo.
Chucky sú spojené s punk rockermi - najmä Ramones - ale nie každý v kapele ich nosil. "Dee Dee a ja sme prešli na Chucks, pretože prestali robiť US Keds a Pro-Keds," povedal Marky Ramone pre magazín Spin. „Joey ich nikdy nenosil. Potreboval silnú podporiu klenby, tým pádom neboli preňho najvhodnejšia obuv. “

 

Totálny koniec však nikdy neprišiel. Práva na ochrannú známku získala dvojica Marsden Carson a Bill Simon. Títo so sebou stiahli peknú kôpku investorov a značku vzkriesili. Na Converse si robila zálusk aj firma Nike, ktorá ju v roku 2003 odkúpila za 263 miliónov eur. V roku 2005 sa práve vďaka Nike začala písať nová éra firmy.

 

Chuck Taylor II

 

Ikona sa znovuzrodila. V roku 2013 sa začalo budovať nové hlavné sídlo v Bostone, ktoré je od roku 2015 plne funkčné. Presne v tomto roku sa nakoniec objavila Chuck Taylor II edícia tenisiek – nástupca Converse All-Star. Značka spolupracovala aj s mnohými celebritami na špeciálnych edíciách obuvi. Medzi nimi sú prevažne drsní rockeri ako AC/DC, Metallica, Ozzy Osbourne a dokonca aj taký Super Mário s vlastnou edíciou.

 

Metallica

 

Edícia tenisiek s názvom 1 Hund(RED) mala ušľachtilejší cieľ. A 15 % zo zisku z predaja putovalo na kampaň prevencie HIV. Stovky známych umelcov sveta sa podieľali na tvorbe dizajnov pre túto limitovanú edíciu.
Vidno ju na nohách blogeriek, speváčok či hercov a svoju cestu ani zďaleka neskončila. V súčasnosti je hodnota značky stanovená približne na 500 miliónov dolárov.

 

 

Zdroj: Text - K.D. / Foto - Google

Prihlás sa na odber noviniek a získaj kopec výhod

  • Dozvieš sa ako prvý(á) o nových produktoch v našom eshope.
  • Dozvieš sa ako prvý(á) o najnovších akciách a zľavách.
  • Získaš zľavy a špeciálne akcie iba pre ľudí, ktorí sú na tomto mailing liste.

Páčil sa ti článok?